В прес брифінгу, який відбувся 20 травня 2025 року в Токіо, президент Honda Motor Co. Ltd., Тошіхіро Мібе, виділив наступні аспекти в діяльності Honda:
- Недавні зміни в умовах ринку електромобілів та напрямок коригування стратегії електрифікації;
- Ініціативи в мотоциклетному бізнесі;
- Фінансова стратегія: підвищення прибутковості, переоцінка інвестицій у ресурси, розподіл капіталу;
1.1 Підвищення конкурентоспроможності моделей автомобілів завдяки розробці та розширеному застосуванню ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems) нового покоління.
Однією з довготривалих цілей Honda є досягнення нульової смертності у ДТП. Наразі Honda розробляє власну систему допомоги водію нового покоління ADAS. Вона допомагатиме керувати автомобілем — зокрема, розганятися та повертати — на всьому маршруті, незалежно від того, це швидкісні траси чи звичайні дороги, до пункту призначення, введеного водієм у навігаційну систему.
Honda інтегрує наступне покоління ADAS в ряд ключових електромобілів (EV) та плаг-ін гібридів (PHEV), які будуть представлені в Північній Америці та Японії орієнтовно у 2027 році.
Зараз ADAS оснащено здебільшого в преміальні EV та PHEV, що пояснюється технічною складністю їх інтеграції в авто. Але гібридна система e:HEV від Honda має технічні переваги для адаптації ADAS, а концепція конструювання авто M/M (Man maximum,Machine minimum) дозволить додати необхідні компоненти в авто без значного впливу на простір в салоні та дизайн авто. До того ж, великий масштаб бізнесу Honda дозволить зробити ADAS високоефективною та досягти низької собівартості. Таким чином ADAS зможе бути інтегрована навіть у компактні автомобілі.
1.2 Посилення стратегії електрифікації
Honda продовжить розвиток двомоторної гібридної технології e:HEV. Компактна та середньорозмірна системи e:HEV стануть найбільш ефективними силовими установками в світі, що буде досягнуто за допомогою розширення діапазону роботи, де ДВЗ виявляє найвищу ефективність, та підвищення ефективності роботи cамого гібридного агрегату.
Honda підвищить паливну економічність наступного покоління гібридів e:HEV на більш ніж 10% і підсилить враження від керування гібридом завдяки резонуванню зі всіма органами чуття водія. Це буде досягнуто завдяки взаємодії гібриду e:HEV з:
- Новою платформою, з покращеною стабільністю керування та подальшим зменшенням ваги;
- Нещодавно розробленим електричним повним приводом, який забезпечує високоточне та чутливе керування двигуном.
Аби підвищити цінову конкурентноспроможність гібридних моделей, Honda планує знизити собівартість силової установки, зокрема ключових компонентів, а саме батарей та електродвигунів. Цього компанія планує досягти за допомогою співпраці з постачальниками, уніфікацією компонентів гібриду та підвищенню ефективності виробництва.
Таким чином, Honda прагне зменшити вартість гібридної системи нового покоління більш ніж на 50% порівняно з гібридною системою, що встановлювалася на моделях 2018 року, і на понад 30% порівняно з системою, що була представлена у 2023 році на поточних моделях.
Загалом, Honda випустить 13 нових гібридних моделей в усьому світі протягом 4 років, починаючи з 2027 року. На ринку Північної Америки компанія також презентує гібридну систему для великих автомобілів.
1.3 Ініціативи з популяризації електромобілів
Беручи до уваги спад на ринку, частка електромобілів в запланованій структурі продажів станом на 2030 рік буде нижчою, за раніше оголошений показник в 30%. Таким чином компанія здійснить переоцінку портфоліо силових агрегатів. Отже, в найближчому майбутньому ключову частку в продажах Honda займатимуть гібриди.
В той же час Honda не змінює думки, що електромобілі є оптимальним рішенням в досягненні вуглецевої нейтральності. Основною електрифікації Honda стане лінійка електромобілів Honda 0, яка буде презентована наступного року.
1.4 Узагальнення коригування стратегії електрифікації автомобілів
Honda прагне створити нову та унікальну цінність, що відповідає епосі «розумних» електрифікованих транспортних засобів.
Коли водій захоче керувати автомобілем, він буде насолоджуватись «задоволенням від керування», що є унікальним тільки для Honda. А коли ж він захоче безтурботно дістатись точки призначення, він зможе скористатись перевагами програмно-визначених автомобілів (SDV) та насолодитися поїздкою як на звичайних, так і на швидкісних дорогах. Honda надаватиме такий широкий спектр вражень в одному транспортному засобі.
Як символ трансформації автомобільного бізнесу Honda, новий логотип «H» буде використовуватися не лише для електромобілів, а й для основних гібридних моделей (HEV), починаючи з наступних поколінь, які будуть представлене на ринку у 2027 році та пізніше.
1.5 Виробничі системи та системи закупівель автомобілів
Honda прагне створити стійку стратегію постачання, яка не залежатиме від коливань попиту чи непередбачуваних факторів, таких як зміни в державній політиці різних країн.
Компанія запровадить гнучку систему виробництва, що буде досягнуто завдяки використанню змішаних виробничих ліній, які зможуть виробляти як електромобілі, так і гібриди. Таким чином випуск автомобілів в залежності від попиту та стратегії продажів.
Honda створила ланцюги постачання, які ґрунтуються на багаторічному принципі «виробляти там, де продається», що відповідає концепції «місцевого виробництва для місцевого споживання». Компанія також зміцнила свою гнучку систему виробництва, яка дозволяє швидко переміщувати моделі між заводами. Це дає змогу гнучко адаптувати виробництво до попиту.
2. Ініціативи в мотоциклетному бізнесі
У 2025 році продажі мотоциклів Honda сягнули 20,57 мільйона одиниць, становить приблизно 40% світового ринку, встановивши абсолютний рекорд річних продажів у 37 країнах і територіях, зокрема в Україні.
Щоб задовольнити зростаючий попит, Honda пропонуватиме привабливі продукти, адаптовані до різноманітних потреб клієнтів по всьому світу, та оптимізуватиме систему постачання. Крім того, щоб залишатися лідером у галузі екологічних ініціатив, Honda прискорить електрифікацію мотоциклів, одночасно покращуючи паливну ефективність моделей із двигунами внутрішнього згоряння та розширюючи асортимент моделей, сумісних із різними видами палива.
У майбутньому Honda модулізує моделі, розроблені виключно як електромобілі, і розпочне їх виробництво на високоефективному спеціалізованому заводі в Індії, який запрацює у 2028 році. Це дозволить зміцнити бізнес з виробництва електромотоциклів. Завдяки цим ініціативам, Honda запропонує доступніші моделі електромотоциклів більшій кількості клієнтів і прагне посісти перше місце на ринку електромотоциклів.
Таким чином, завдяки постійному випуску привабливих продуктів та побудові ефективної системи постачання для моделей з двигунами внутрішнього згоряння та електричних, Honda ефективно задовольнятиме зростаючий попит на мотоцикли. У результаті, у довгостроковій перспективі бізнес Honda з виробництва мотоциклів створить міцну прибуткову базу: до 2031 фінансового року частка на світовому ринку становитиме 50%, а рентабельність продажів (ROS) — понад 15%.
3. Фінансова стратегія: підвищення прибутковості, переоцінка інвестицій у ресурси, розподіл капіталу;
До 2030 року Honda планує підвищити прибутковість завдяки:
- Постійне розширення бізнесу виробництва мотоциклів;
- Зменшення витрат в автомобільному бізнесі завдяки новим платформам та системі e:HEV;
- Збільшення продажів гібридних моделей;
Honda планує зменшити запланований обсяг інвестицій в електрифікацію з 10 трильйонів єн до 7 трильйонів єн на період до 2031 року, що пов’язано з відтермінуванням проєкту зі створення повноцінного ланцюга доданої вартості електромобілів у Канаді та зміни термінів будівництва спеціалізованих заводів із виробництва електромобілів.
Щодо змін у розподілі капіталу протягом п’ятирічного періоду, починаючи з 2027 фінансового року, з огляду на зменшення обсягу інвестицій у ресурси, Honda прагнутиме згенерувати понад 12 трильйонів єн готівки, поєднуючи стабільне генерування прибутку від мотоциклетного бізнесу та зростання обсягів продажів гібридних моделей (HEV).
Щодо розподілу ресурсів до 2031 фінансового року, незважаючи на скорочення інвестицій в електромобілі на 3 трильйони єн, Honda очікує лише незначного збільшення інвестицій у бізнес, пов’язаний із HEV. Щодо повернення капіталу акціонерам, Honda збереже раніше оголошену ціль і прагнутиме забезпечити понад 1,6 трильйона єн для цього.
Переглядаючи розподіл ресурсів, оперативно й гнучко реагуючи на зміни ринку, Honda прагне створити автомобільний бізнес, готовий до майбутнього, водночас покращуючи його прибутковість. Завдяки потужному прибутковому потенціалу мотоциклетного бізнесу, Honda має намір забезпечити подальше зростання навіть в умовах нестабільного ринку.